Pembunuhan Senior Hamas-suatu yang dirancang

Video ini adalah yang saya perolehi dari palestinkini.info. Apa yang memeranjatkan ialah terdapat 4 orang lelaki dan seorang pelayan hotel kelihatan terlibat dlam situasi dalam video ini, seolah2 suatu yang dirancang. Jahanam Israel

Labah-labah memenuhi ‘rumah mayaku’…

Ah…lamanya aku membiarkan blog ini bersawang…sesawang dengan pemikiranku yang yang agak buntu memikirkan idea yang bernas dan sesuai untuk pengisian blog…dan boleh ditatapi oleh sesiapapun. Hakikatnya, blog ini ku isikan pula sebagai fail bergerak (ataupun boleh dikenali sebagai ‘perpustakaan bergerak sendiri.bhd’) . Tiada kata-kata nukilan indah buatan sendiri ditulis…tiada ungkapan puisi…karya agung buatan sendiri dimadahkan …yang ada lebih kepada paparan ataupaun sumber yang diolah dari laman sesawang pemilik yang lain..dan juga serba sedikit ulasan daripada buku-buku yang pernah kubaca. Rugikah aku membuat begini…

Fikiranku mulai berkecamuk kembali…

Aku dan dua blog….halatuju yang perlu disampaikan.

Untuk pengetahuan umum, tuan punya blog ini memiliki dua blog. Satunya adalah azamtekad. WordPress. Dan yang satu lagi datangnya dari blogger iaitu travelogmuslim.blogspot.

Sekarang biar saya perincikan masalah dan kesudahannya (pada pandangan penulis ‘naïf’ ini) di sini…

Azamtekad.wordpress

IMG_1609ssa

Asas kemunculan blog ini adalah untuk menyampaikan dakwah dan bahan penulisan yang diperolehi sendiri dari sumber-sumber yang terdekat. Malahan saya turut juga menjadikan ia sebagai medan saya berkreativiti dengan menghasilkan gambar-gambar yang diolah secara lebih Islamic . Akan tetapi sejak adanya laman web seperti Iluvislam ,Halaqah, tadarus dan sebagainya yang lebih informatif , Islamik dan lebih dekat di hati , saya seakan hilang di dalam ‘alam maya ini ‘…sukar sekali untukku berfikir apakah bahan yang difikirkan sesuai untuk disampaikan .

Sejak dari itu…aku memikirkan blog ini sesuai untuk dijadikan ‘fail bergerak bagiku’ supaya mudah dirujuk pada masa-masa akan datang. Malahan ini turut benar ( pada pandanganku) bagi diri orang lain juga yang mencintai ilmu dan juga yang menjadikannya sebagai bahan ‘research’ untuk tesis-tesis mereka. Mudah-muahan aku memperoleh keberkatan dengan menulis kerana-Nya (ameen).

Rancanganku untuk menulis sebuah dua cerpen dan novel masih terus diusahakan. Bagiku, ianya sukar kerana memerlukan pengorbanan masa yang bukan sedikit, selain perlu membuat ‘research’ yang tidak terkira banyaknya. Pengalaman yang ada cukup membantu dalam menghasilkan cerpen ini. Apapun, insya’ Allah ia bakal dihasilkan. Kepada-Nya aku memohon harap untuk menghasilkannya.

Travelogmuslim.blogspot

travelog muslim

Kemunculannya adalah awal bulan Februari 2009. Tujuan ia dihasilkan adalah bagi menggantikan seharidenganpengalaman yang ditutup kerana pelbagai kekurangan yang ada padanya. Hakikatnya, travelogmuslim ini lebih merupakan cerita-ceriti tentang perjalanan dan pengalaman yang saya perolehi di merata-rata tempat yang saya kunjungi. Malahan, saya juga turut menggunakan blog ini untuk menyatakan ekspresi diri saya dalam melakukan sesuatu aktiviti yang bermanfaat dan menyeronokkan, sekalipun ianya perkara yang kecil. Akan tetapi, sepertimana juga azamtekad.wordpress, aku seakan ‘menghilangkan diri’ pula. Lebih 3 bulan aku tidak meletakkan entri terbaru. Hmm…memang salah tuan blog sendiri (hehe…).

Kebanyakan entri ada dalam tangan…cuma entrinya dah menjadi ‘outdate’ kerana gagal untuk disampaikan dalam tempoh yang telah difikirkan sesuai. Ai…tapi tak mengapa, saya akan cuba memperbaiki situasi ini dengan sebaik mungkin. (Gambatte-gambatte!)

Bagi ‘follower’ atau pengunjung yang mengunjungi blog ini, diharap dapat memberikan serba sedikit feedback dalam membantu peningkatan blog ‘mini perpustakaan bergerak’ ini.

UMAT ISLAM TAKLEH LEKA

shounenonmyouji_by_jeacn

.::Berita Utama::.Persahabatan Kota Bharu – Kasoaka City hampir 10 tahun

Diambil dari: Harakahdaily.net

KOTA BHARU, 10 Ogos (Hrkh) – Bandar raya berkembar antara Kota Bharu dengan Kasoaka, Jepun yang diisytiharkan 10 tahun lalu, kini semakin erat.

 

 

 

 

 

 

? Dan baru-baru ini seramai 14 pelajar dan empat guru dari bandar raya itu mengunjungi Kota Bharu untukmelawat sambil belajar.

Kedatangan pelajar dari tujuh sekolah menengah di Bandar Raya Kasoaka selama dua hari itu ditaja Syarikat Rohn Wako milik rakyat Jepun yang beroperasi di Pengkalan Chepa.

Rombongan tersebut mengunjungi Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandar Raya Islam (MPKB BRI), Maahad Muhammadi Perempuan dan Kilang Rohn Wako di kawasan perindustrian Pengkalan Chepa.

Pada hari kedua pula mereka dibawa melawat keindahan alam semulajadi di? Pantai Irama, Bachok dan Air Terjun Jeram Pasu di Pasir Puteh.

Kehadiran mereka diraikan Pengarah Perhubungan Awam MPKB-BRI, Azman Mohd Daham.

Yang Dipertua MPKB-BRI, Shafie Ismail berkata, lawatan rombongan pelajar Jepun ke MPKB-BRI amat dialu-alukan.

“Pelajar-pelajar terbabit sangat bertuah kerana telah dipilih dan ditaja?Syarikat Rohn Wako untuk melawat? Kelantan.

“Dari segi sejarah bandar Kota Bharu merupakan tempat pendaratan pertama tentera Jepun di Tanah Melayu kira-kira 58 tahun lalu ketika menduduki Tanah Melayu,” katanya.

Oleh itu beliau berharap lawatan tersebut?dapat memtingkatkan hubungan dua hala di antara MPKB-BRI dan Bandar Raya Kasoaka.

Menurutnya, MPKB-BRI berterima kasih di atas lawatan Presiden Rohn Wako dan pelajar-pelajar ke Kota Bharu dan berharap persahabatan antara kedua-dua bandar tersebut terus berkekalan.

Pada tahun hadapan genap 10 tahun perhubungan antara Bandar Kota Bharu dengan Bandar Raya Kasoaka sebagai Bandar Raya Berkembar.

Shafei juga berharap pelajar tersebut dapat menjadi?’duta kecil’ kepada Kelantan bagi menyampaikan keindahannya kepada rakan mereka di Kasoaka. – mj ? _

PS: kalau dah  macam  nie  halnya,Insya’Allah  Kelantan  akn  terus  bertambah  maju  di  bawah  pemerintahan Ulama.  Moga-moga  kita  yang  Melayu Islam  ini  akan  terus  berdaya saing  dan  dapat  melebarkan  lagi  ukhwah  dan  dakwah  di  seantero dunia..Syabas  TOK GURU!!

.::BERITA UTAMA::.Benarkah ini?…macam tak percaya je…

Benarkah  ini?

Aku  seolah-olah  terpukau  dengan  tajuk  yang  satu  ini. Bahan  ini  diambil  dari  Malaysia today.com. Bukannya  apa  tetapi  secara  tidak  langsung  menggambarkan bahawa  Malaysia  kini  sudah  ‘dalam  keadaan  tenat’.  Sukar  untuk  digambarkan  tentang  halatuju  masa  hadapan.   Anak  muda  apatah  lagi…terumbang -ambinglah  jawabnya.  Mereka  ini  adalah  bakal  perwaris  negara  pada  suatu  hari  nanti.  Mereka  sendiri  bakal  memberikan  impak  untuk  mengubah  senario  politik  di  malaysia  ke  arah  yang  lebih  mantap. Tetapi  yang benar-benar menjadi  masalahnya  adalah  bagaimana  pemimpin  yang  menerajui  negara  sekarang  ini boleh  memberi ‘pas laluan’  kepada  ‘pihak  asing’   yang  boleh  ‘merosakkan  malaysia’?  Adakah  ini  yang  pemuda-pemudi  kita  perlukan?  Sanggup begitu  sahaja mereka  menghadirkan  ‘bantuan  asing’  dari  Israel (laknatullah)  demi  menjaga  keselamatan  dan  informasi  bagi  pihak  PDRM  sendiri?  Sejauh mana  kebenarannya, sama-sama  kita  lihat….

Israel behind PDRM’s information management and security system

Written by Super Admin
Friday, 27 June 2008

Izhak David Nakar served in the Israel Air Force and developed the intelligence system for the Israeli Defense Force. Ido Schechter is a captain in the Israeli Air Force. They are both behind PDRM’s computerisation program.

THE CORRIDORS OF POWER

Image

THE CORRIDORS OF POWER

Malaysia Today

The Royal Malaysian Police (PDRM) is in the process of computerising its operations so that it is better-equipped to solve and reduce serious crimes such as Bloggers slandering the Deputy Prime Minister’s wife and whatnot. The computerisation program entails various phases as the two-page chart below shows.

Three companies have been short-listed to undertake this work — Master Plan Consulting Sdn Bhd, System Protocol Information Sdn Bhd and D. G. Kom Sdn Bhd. But these three companies were given different phases of these contracts on condition that they all sub-contract the work to Asiasoft (M) Sdn Bhd.

Who are the people behind Asiasoft and how come they wield immense power in the police force? And what is the Israeli link? Let us examine the facts.

Master Plan Consulting Sdn Bhd (357303-V)

The company is owned by Raja Azlina Binti Raja Abdul Jalil (3 million shares) and Ahmad Firdaus Bin Abdul Halim (2 million shares). They are both Directors of the company. The company has RM26 million in assets and RM6.6 million in liabilities with a paid up capital of RM5 million.

System Protocol Information Sdn Bhd (603787-M)

The company is owned by Aswadi Anuar Bin Shamsudin (350,000 shares) and Mohd Supardi Bin Abdul Majid (150,000 shares). The Directors are Aswadi and Raziah Binti Sidek who share the same residential address and therefore could be husband and wife. The company has about RM2.3 million in assets and RM1.8 million in liabilities with a paid up capital of RM500,000.

D. G. Kom Sdn Bhd (87537-V)

The company is owned by Saki Almahdaly Holdings Sdn Bhd (6,075,000 shares), WYN Resources Sdn Bhd (1,215,000 shares), PFB & Anak-anak Holdings Sdn Bhd (405,000 shares) and Prodaya Sdn Bhd (405,000 shares). The Directors are Syed Abd Kadir Bin Ibrahim, Dato’ Mohammad Radzi Bin Salleh and Nor Azman Bin Abdul Karim. The company’s assets are RM26 million against liabilities of RM19 million with paid up capital of RM7.6 million.

Asiasoft (M) Sdn Bhd (150529-H)

The company is owned by Bees System Sdn Bhd (350,000 shares) and Asiasoft (Singapore) Pte Ltd (15,000 shares). The Directors are Toh Kian Hong (Singapore citizen), Lim Tze Kuang and Lim See Hui. The assets of the company are RM4 million against liabilities of RM1.8 million with a paid up capital of RM500,000.

Bees System Sdn Bhd (422358-V)

The company is owned by Lim See Hui (12,500 shares) and Lim Tze Kuang, Lim Mee Yoke, Lim Moi Lan, Lim Mooi Kim and Lim Mee Chin (who own RM2,500 shares each).  The Directors are Lim Mooi Kim, Lim Mee Yoke, Lim See Hui, Lim Mee Chin and Seow Bee Ching @ Chee Bee Ching. The company’s assets are RM7.7 million against liabilities of RM4.8 million with a paid up capital of RM25,000.

Asiasoft (Singapore) Pte Ltd

Toh Kian Hong, the Singaporean Director of Asiasoft (M) Sdn Bhd, is also a Director of Asiasoft (S) Pte Ltd. The other Directors are Izhak David Nakar (Israeli), Ido Schechter (Israeli) and Shoshani Eliahou Moshe (Israeli with Singapore PR). The company is wholly-owned by Asiasoft Global Pte Ltd.

Asiasoft Global Pte Ltd

The Directors of the company are Toh Kian Hong (Singapore citizen), Izhak David Nakar (Israeli) and Ido Schechter (Israeli). The shareholders are Toh and Top Image System Limited (Israel).

Top Image Systems Limited

You can read about the company in the following link: http://www.topimagesystems.com/

Izhak David Nakar (Israeli passport number 10902695)

Izhak David Nakar founded Top Image Systems Limited and served as Chairman of the Board and CEO from inception until May 2001. In 2005, he was re-elected as the Chairman of the Board and in this position is responsible for TIS’s strategic M&A activity.

Mr. Nakar served in the Israel Air Force from 1970 to 1987, where he led various large-scale highly technical development projects, including leading a development team that worked in cooperation with the U.S. Air Force. He received his B.Sc. in Computer Science from Bar Ilan University in 1982, and an MBA from Tel-Aviv University in 1984. Mr. Nakar is a recipient of the “Israel Defense Award,” bestowed annually by the President of Israel, for the development of high-tech systems in the field of intelligence for the Israeli Defense Force. He also received the “Man of the Year Award” in Business and Management (‘95-’96) in recognition of his business accomplishments and contributions to the growth and development of Israeli high-tech companies.

In 1998, Mr. Nakar founded NIR4YOU Capital, a privately held investment company specializing in early stage investments in high–tech companies. NIR4YOU Capital has 14 companies on its portfolio including: ForesCout, e-mobilis, TopGuard, Matearis, Video Codes, SundaySky, Secur DI, MomSense, etc. Three of the 14 companies were sold to large enterprises, including SAP and Microsoft. In 2004 Mr. Nakar was elected as a Board member of the Israel-Japan chamber of Commerce.

(http://www.topimagesystems.com/IntPage.asp?Par=1&id=9 )

Ido Schechter (Israeli passport number 56626252)

Dr. Schechter has been with Top Image Systems Limited for 9 years and is serving as the Company’s CEO since January 2002. Prior to that, Dr. Ido Schechter was the Company’s Vice President of Sales and Marketing from August 1996. From January 1995 until August 1996, Mr. Schechter served as General Manager of Super Image, an affiliate of the Company; which operates a form processing service bureau.

From August 1993 to December 1994, Mr. Schechter oversaw the start-up of automatic form processing services at Israel Credit Cards, Ltd. From 1991 to 1993, Mr. Schechter was a research scientist at the Horticultural Research Institute of Ontario, Canada. Mr. Schechter is the recipient of eight Honors and Scholarships, has published or presented more than twenty-five articles and is a Captain in the Israeli Air Force. Mr. Schechter received his Ph.D. and M.Sc. in Plant Physiology from the University of Guelph in Ontario, Canada and his B.Sc. from the Hebrew University in Israel.

(http://www.topimagesystems.com/IntPage.asp?Par=1&id=9 )

.::Berita Utama::. Himpunan aman GMI berjalan lancar

KAMUNTING, 7 Jun :- Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) telah berjaya mengadakan perhimpunan aman di hadapan Kem Tahanan Kamunting pada malam ini dengan dihadiri oleh hampir 1000 orang dari pelbagai pertubuhan diseluruh negara. Himpunan dalam keadaan hujan renyai-renyai itu dimulai dari waktu maghrib dan berakhir sekitar jam 9.30 malam.

 Peserta demonstrasi membawa ratusan lilin sebagai simbol bagi menerangi ISA yang gelap

Himpunan aman tersebut untuk pertama kalinya dalam sejarah dan sebagai hadiah bagi kemenangan Kerajaan Negeri Perak di bawah pakatan Rakyat telah dibenarkan oleh pihak keselamatan. Semua berarak dari mesjid Kamunting sehingga ke hadapan Kem Tahanan kamunting yang teletak kira-kita 2 Km antaranya. YB. Dr. Jeyakumar, YB. Chang, YB. Drs. Lim

Peserta demonstrasi dibenarkan berhimpun kira-kira 100 meter dati pintu kemta dan dibenarkan oleh pihak keselamatan untyuk memberikan ucapan selama 15 minit setelah perundingan Exco Kanan Kerajaan Perak yang hadir sama , Dato Ngeh Koo Ham dengan pihak polis.

YB. Chang dan YB. Drs. Lim dengan kawalan Unit amal Perak

Hadir sama ialah Pengerusi BBC Perak yang juga ADUN Titi Serong,,YB. Drs. Khalil Idham Lim, Adun Teja, YB. Chang Lih Kang,Pengerusi GMI, Syed Ibrahim Syed Noh.,Ahli Parlimen Sungai Siput, Dr. Michael Jeyakumar Devaraj, ADUN Pokok Asam , YB. Yee Seu Kai, ADUN Cangkat Jong, YB. Hj. Mohd. Anuar bin Sudin, ADUN Kuala Kurau, YB. Abdul Yunus Jamahri. Perarakan juga disertai anak mangsa ISA , Sdr. S.Arutchelvan berbaju hitam.

Selain itu hadir sama ialah ramai aktvis GMI seperti S.Arutchelvan dan sdr. Hishamuddin Rais,

lagi berita himpunan GMI : http://idhamlim.blogspot.com

 

.::Berita Utama::. Kenaikan bukan 40% tapi 81.3%!!!

Oleh Topeng_Perak

“Assalamu’alaikum…Kali ni aku tak nak cerita dah pasal pemimpin KERAjaan…aku dah muak dah…betul-betul muak & yang sebenarnya bukan setakat muak,tapi lebih dari muak sampai aku malas nak sebut sebab tak tau nak pakai istilah apa dah dengan pemimpin KERAjaan ni.

Kita cerita pasal peningkatan kos sara hidup kita pulak.cerita pasal kita je sebab “depa” dah tak wujud dah dalam kamus hidup kita mulai 5hb.Jun,2008.sebenarnya buka “depa” yang tak wujud,tapi kita yang tak wujud dalam kamus “depa” sebab tu “depa” tak kisah nak buat apa-apa pun.engkorang tanyalah “depa” sendiri kita ni ada ke tak de…

Lepas engkorang baca apa aku taip kat bawah ni engkorang kira la balik peningkatan kos sara hidup engkorang & buatlah sesuatu untuk “survive” sebab kita dah tak de jalan lain dah…tak de sape nak tolong kita dah…”hangpa sapa?” kata “depa”…

Aku buat kira-kira paling simple la supaya senang kita semua faham…ni aku bagi contoh untuk 2 kos je la,engkorang kira la balik ikut hasil pendapatan engkorang…

Mei 2008(untuk pengguna petrol & diesel): kos bahan api rm300 + barang dapur rm300 + keperluan anak(susu & lampin)rm300 + elektrik rm50…jumlah semua rm950

Kira-kira 1(untuk pengguna petrol)
Jun 2008 : kos bahan api rm423(+41%) + barang dapur rm300 + keperluan anak(susu & lampin)rm300 + elektrik rm50…jumlah semua rm1073…(+ rm123 perbelanjaan!)

kira-kira 2(untuk pengguna diesel)
Jun 2008 : kos bahan api rm489.90(+63.3%) + barang dapur rm300 + keperluan anak(susu & lampin)rm300 + elektrik rm50…jumlah semua rm1139.90…(+ rm189.90 perbelanjaan!)

*bulan Jun bertambah perbelanjaan “wajib” sebanyak 41% – 63.3% = rm123 – rm189.90 sebab harga bahan api naik.belum kira harga barangan asas yang belum naik lagi bulan ni.aku andaikan bulan Julai harga barangan keperluan akan melonjak naik…tunggu…kalau naik…kira-kiranya kat bawah ni…

Julai 2008(untuk pengguna petrol) : kos bahan api rm423 + barang dapur rm489.90(+63.3%) + keperluan anak(susu & lampin)rm489.90(+63.3%) + elektrik rm59(+18%)…jumlah semua rm1461.80…(+ rm388.80 perbelanjaan!)

Julai 2008(untuk pengguna diesel) : kos bahan api rm489.90 + barang dapur rm489.90(+63.3%) + keperluan anak(susu & lampin)rm489.90(+63.3%) + elektrik rm59(18%)…jumlah semua rm1528.70…(+ rm388.80 perbelanjaan!)

Dari kira-kira mudah diatas kita dapat lihat peningkatan kos sara hidup yang bukan sedikit untuk kita tanggung malahan dalam masa 2 bulan sahaja kita berjaya meningkatkan kos sara hidup kita sebanyak rm511.80 bagi pengguna petrol & rm578.70 bagi pengguna diesel!

Engkorang semua jangan salah faham…yang berjaya kita tingkatkan ialah KOS SARA HIDUP…bukannya PENDAPATAN!!!

Ada kemusykilan dengan kira-kira diatas?biar aku terangkan kenapa aku letakkan kenaikan sebanyak 63.3% pada kenaikan harga barangan dapur & keperluan anak.kita harus positif…majoriti pengusaha & pemborong menggunakan bahan api jenis diesel untuk semua jenis jentera & lojistik kerana kosnya agak “murah” sebelum ini(sekarang tidak lagi!).peningkatan harga bahan api tersebut pula ialah sebanyak 63.3% & sebanyak itu jugalah kos mereka-mereka ini meningkat.kalau berlaku kenaikan harga barangan mustahil ianya tidak sampai 63.3% kerana dah tentu mereka akan rugi.

Kita jangan lupa 1 perkara lagi…mulai julai takrif elektrik akan meningkat sebanyak 18% & kita sedia maklum semua sektor perusahaan menggunakan elektrik maka kemungkinan besar kenaikan harga barangan akan meningkat sebanyak – 63.3% + 18% = 81.3%!!!

Aku bukan pakar ekonomi tapi mengikut pandangan aku yang tak berape terror ni & juga selepas apa yang berlaku 2-3 menjak ni situasinya macam tu la…”depa” cakap tak bubar tapi “depa” bubar…”depa” cakap tak naik tapi “depa” bagi naik jugak…”depa” cakap naik bulan Ogos tapi malam ni jugak “depa” wat naik…

Kalau engkorang cakap aku “penipu” pun aku tak kisah sikit habuk…ala…apa nak aku kisahkan…PM Malaysia sendiri pun menipu,inikan pulak rakyat biasa macam aku…”depa” nak kat apa katalah…

Hah apa lagi???

UBAH CARA HIDUP!!!
*ubah pemimpin*